Tuesday, July 14, 2009

4 cerita dlm 1 N3

jenuh aku mikir...apa aku nk citer gan korang....apa aku nk share..kebuntuan ok...tahap kebuntuan aku tu kronik jugak...tahap nk hentak paler kat dinding..mujur aku waras....kejadian itu tidak berlaku....


akhirnya aku putuskan...nk share perkara2 yg berlaku sepanjang aku 'bercuti'....secara sinopsis gitew..antara yg aku masih ingat...


1) Ilhan dpt no 1 peksa sekolah agama ....


- balik sekolah ptg tu...aku tgok dia pakai kepiyah lain...dia cilok sapa punya lak ni..bila d soal..ustazah kasi katanya...

"naper?..." aku tanya mcm musykil...mula la ciri2 kewartawanan aku terserlah...tanya mcm polis pencen..

"sbb ustazah kata..abg pandai sgt...peksa dpt no 100"

aku panik ok...ni ajaran mana pulak anak aku belajo....dpt no 100 pandai....

"bio beno bang...."

"betoi...x caya tgok buku..." kelam kabut dia bukak beg...tunjuk report book....perh...no 1 uolls....4 paper dpt 100..ada bbrapa paper lain 90 ke atas....betoi2 buat aku suspen...

"bagus2..pasni jd ustaz ok..." aku benar2 bermaksud bila aku ckp camtu gan dia...moga masin mulut aku...


bkn aku yg liquid paper kan keputusan dia tu ek..hehe...ustazah dia aku rasa...


2) Ilhan patah gigi pertama dlm sejarah idup dia

- sblm tu..dh mmg goyang....aku suspen jugak..klu patah ni..kuwar darah...mau insap anak aku...dia ni jenis penakut/x tahan sakit gak...(mcm apak dia)..sekali tu...balik umah pd suatu ptg..dia senyap...asyik senyum je....aku tanya naper senyum2....x jwp...soklan aku d jwp dgn senyuman...

rupa2nya dh ronggak...patah gigi...

"x sakit pun mama....xdak darah pun..." ayat dia penuh keriakkan

"mana giginya?" aku tanya

"dh buang dlm tong sampah kat sekolah..."

()&()$Q&)(^$Q+_)$(%^&.....

utk kisah ni..xde gambo sbg bukti ok..hehehe....




3) aku terima adiah dr Penyubiru

- aku mmg lama tgu mamat ni anjurkan kuiz...sbb aku tau dia suka ambil bahagian klu org anjur kuiz....bila tiba2 dia buat kuiz...dgn penuh gigih aku menjawap dan meneka setelah membaca bismillah berkali2...(refer sini utk tgok soklan kuiznya)


- dgn berdebo2 mcm nk tercabut jantung...aku tgu dia umumkan pemenang....dan akhirnya....(refer sini tuk tgok pengumuman pemenang)


dan...akhirnya...hadiah yg d tunggu sudah tiba...x sia2 ari tu aku kasi name card lengkap gan alamat..jd aku x perlu bersusah2 nk email alamat aku pd dia...ahaks...


ada pensil ganu, keychin penyu ganu gan FM dr CH..masih...cepat2 wat kuiz baru ye



4) besday Ali idlan yg ke 3 tahun pd 22/6

bergambar dgn jam ben-10..pakai siang mlm pg ptg selama 3 ari 3 mlm...


- korang nampak x yg aku bulatkan kat dahi dia tuh...ala2 adiah ari jadi jugak le..hehe..bisul...bisul apa ek...yg jd kecik2 tuh..lepas pecah situ...dia jd tempat lain pulak...sapo2 ada tip camne nk stop bisul ni?..sian anak aku dh kureng hensem...hehe...

- xde majlis apa2 pun....aku x pnh amalkan apa2 besday party...dia pun bkn tau apa...utk penuhi hati sndiri...aku beli je kek tuk dia...dia mkn sesudu..pastu xmo dah...kat umah ni..xde sapa pun yg suka kek...beli wat mambazir je...



ada perkara2 lain benonya...xpe....aku share mana yg penting je....yg lain tu penting jugak...tp aku dh malas nk menaip..wkakakak




OH HATI---> klu korang nk tau...aku antara peminat MJ yg terkejut dgn berita kematian dia..
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

15 comments:

Unknown said...

tahniah kat ilhan
bagus tu kecik kecik dah dpt no 1 ... moga maintain ... Insy.
galakkan ajer

selamat hari lahir kat adiknya ...sian plak bisul tu ..nanti tny org tua2 cemana nak ilangkan

alamak dah tuwer..tp byk petua tak tau...:(

Aida Alias said...

tahniah utk ilhan.. bagus anak mama intan ni.. raihana hr tu dpt no 4 sek agama thn 1

mamai said...

semoga dia berjaya jadi ustaz aku pun dulu nak jadi ustaz tapi tak kesampaian so aku start ajerla motor

kenari said...

tahniah kpd ilhan, tahniah juga kpd ibu ayah ilhan mendidik anak yg bijak bestari..si idlan tu pulak bisul kat dahi tanda bnyk akai kot

Yunus Badawi said...

ceit dalam takde idea nak tulis keluar sampai 4 citer.

Tahniah kpd Ilhan kerana dpt no 1.
Tahniah jugak kpd ko kerana dpt hadiah dari PenyuBiru.

Dan kpd adik happy birthday.

rynas said...

wah sekali tulis 4 in 1 hhehehe. baguih..baguih Ilhan..lepas ni maintan dpt no 1 sokmo. untuk adik happy belated besday..jgn nakal2 tau. tumbuh bisul tu maknanya dia nak adik tu wakakkakakka

zonaku said...

heheheee.. happy belated bday buat ilhan..

congrats gak...

Anonymous said...

Uwaaaa.........

4 cerita satu entry..!!

-Tahniah buat Ilhan..!!

-Gigi Ilhan patah tak pe...boleh tumbuh lagi, Jangan gigi mama dia patah sudah laa...ekekeke...

-Tahniah kerana dapat hadiah dari Penyubiru tu....hi hi...

-Err...birthday kek gambor apa tu ? Makcik rabun pulak !

znurul said...

congrats utk ilhan...semoga bebetul jadi ustaz..boleh bimbing mama ilhan ke jalan yg beno...wakakaaka...sowi tuan tanah!

adie said...

sampaikan tahniah aku pada Ilhan yer! err.. kalu tak keberatan, pensil dari ganu tu ko bagi kat Ilhan la tanda hadiah dari aku.hik3..

psstt!! psstt!! aku syak ko yg liquid result pekse tu kan?kan? ustazah buat kunun.hehe

Rozita said...

tahniah utk Ilhan yg dpt peksa nombor 100...wa..banyak tu.. :)

semoga ble ustaz..mcm Fizz fairus dlm 'nur kasih' mehahah

INTAN said...

KAK IDA
tolong risik2 ek kak ida...klu dpt tip bgtau kat saya ek...

AIDA
terkojot gak aku..hehe

MAMAI
adakah bermaksud pastu ko jd mat rempit?..hehe

KENARI
makasih..makasih....nk dpt akai ek?...mungkin jugak ye

YB
hehehe..siyes aku xde idea....x tifu....makasih uncle YB...

ZONAKU
makasih makasih...esok2 farah lak nk masuk sekolah..hehe

KAK T
gambo superman kak T....

NURUL
hampeh ko..hehe

PENYU
weii..mana aci...tu ko adiahkan utk aku...hehe...x adil...

ceit....aku dh agak ko akan tuduh aku yg liquid...

KAK ITA
aje beno...tangkap leles tgok fizz fairuz dlm citer tuh

U-jin said...

tahniah ilhan....wei lama x nmpk...
kecian dia bicul yer.

@LiYaNNuaR ツ said...

wahhh... tahniah Ilhan... sgt kagumm... pandai mcm mak dia jugaksss... hehehe...

tahniah noks... dpt hadiah.. meriah tuhh... hehehe...

3 thn dah umo adik... sian pulak nengok dia cemtu... berbisol2 pulak dia... ko x tenyeh bawang puteh ke??? ce tenyeh2 sikit... mane tau.. kot2 kecut segala bisol yg adooo... huhuhu

scOotBerry said...

semua crita best!

-cOngrats ilhan.pandai mak ayah dea ngaja anak kan.mesti akak bangga dpt anak cemitu kan..hekhek.

-xsuka cabut gigi..sakit kOt..

-kak,kOngsilah adiah tuh.hiii..

- hepi beday idlan.muga panjang umo murah rejeki.