Friday, August 14, 2009

bkn ngidam

gambo ehsan dr abg G


bbrapa minggu lepas...ati, tekak dan perut aku cam rasa nk mkn jambu madu....erk...aku berkeras2 rasa yg aku bkn ngidam...aku x pnh ngidam sepanjang 3 kali peknen...sbb apa yg lahir cuma keinginan...yg bukan lah meronta2....mcm, klu dpt...siok...klu x dpt...xde rejeki...


musim buah kayu..mmg susah nk cari jambu ni...1 tempat yg aku jamin akan ada adalah kat Hentian Bukit Gantang....tp......penang gan Bukit Gantang....nk kata jauh x jauh..nk kata dekat..3 kali bayar tol le jugak termasuk jambatan kan...maka, aku pendam je....keinginan tetap ada...aku rasa mcm lebih kurang perasaan org yg cintanya tidak kesampaian gitew...redha dan pasrah...


sampai le bbrapa ari lepas...Timbalan Dekan aku ckp..dia kena ganti VC g konvo kat UPSI....mata aku bercahaya kembali.....


"Dr. Hairul...Dr kena tolong ibu2 mengandung mcm sy....sy rasa cam tingin nk mkn jambu madu yg ada kat hentian Bukit Gantang...leh tolong belikan x?"


dan sbg manusia yg berperikemanusiaan...dia kata ROGER...aku rasa sgt puas ati....





OH HATI---> dan tadi..aku menikmati buah jambu madu yg Dr hairul x sampai ati ambik duit dr aku....FOC gitew........cicah gan kuah rojak Mak Bee u olls...sodap!!!








Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

14 comments:

en_me said...

bukan ngidam ghitewww.. ehehe

U-jin said...

hehehe...memacam sib baik mende yg senang nak cari....sian ko..

@LiYaNNuaR said...

aku rasa... tingin ngan ngidam tu lebey kureng aje... hohoho

ape pon... tliur gak dok baca... ngeeee

intan.dayana said...

mesti serOnOk kan tatkala memakan buah jambu itu.makan x ajak ye!

rynas said...

perghh sedapnya. aku yg tak ngandung teringin jugak nk makan uols..

Yunus Badawi said...

nasib dpt apa yg ko idamkan. Kalau tak mahu baby ko esok keluar air liur dia huhuhu.

aku pun ngidam nak makan kuah mak bee tu. ko tolonglah hantar sini hehehe

zino said...

teringin tu bukan ngidam ke? hehe..

~wAniE~ said...

ehhhh ngidam la tu..nnti msti baby tu suka mkn jambu..hahhahaha

xiiinam said...

Salam...terima kasih atas doa yang dikirim...

Aida Alias said...

kalo ngidam apa salahnya.. bukan selalu

Rozita said...

jambu lah yg akak ngidamkan masa ngandung anak pompuan akk dolu..
nmpk baby gurl yg kat dlm tu kot~

s@yangh@sni said...

baiknyer dr hairul tu...

kt johor dah takder musim dah...
takper arr ikutkan rasa tekak sekali-sekala..
bila kita ngidam tu tandanyer Allah sedang menguji kesabaran kita..
nak tengok setakat mana keimanan seorang ibu itu...
harap2 jadi ibu yang baik hendaknyer

NaqeebLukhman said...

whoaaaaaaaaaaaa syedapnyer jambu huhuhuhu

erkkk aku tak ngidam pun hehheee

INTAN said...

ME
betoi...x ngidam..tingin aje..hehe

UJIN
senang jugak..mujur ada kat hentian..hehe

LIYA
x sama..ngidam tu ko akn memberontak skit...tingin ni...xde...hehe

INTAN
mmg x ajak..kat staf pun x pelawa...mkn sorang2..hehe

CT
nyicah mmg sedap kan

YB
ko pnh torai ke kuah rojak mak B tu...sedap kan...aku suka

ZINO
sama tp x serupa abg zino..hehe

WANIE
mama dia yg over nk mkn..hehe

KAK LAH
get well soon

AIDA
takut slalu2 le...payah le nk g Bukit gantang nun..hehe

KAK ITA
perh....klu masin mulut akak..bahagianya..hehe

YUS
dia simpati kat mak buyung ni..hehe

NEQEEB
x ngidam pun voleh mkn jugak le..