Tuesday, November 11, 2008

semrono?

pertamanya...bismillahirohmanirohim......

keduanya....aku x pasti ejaan kat atas tu betoi ke salah.....semrono ke?...semberono?....ntah.....jangan malu2 nk betoi kan kesalahan tersebut ye.....aku xkan marah........

ketiganya....aku xde motif utk update entry kali ni....(wpun aku ada banyak story...sokmo gitew ..yedak....?) memandangkan xde motif....aku akan citer dan tulis apa saja yg terlintas d hati dan fikiran....

keempatnya.....dh 2 ari aku x update apa2 citer........kalau ada ssiapa yg concern wpun sekadar dlm ati.......alasan utk tidak meng'update adalah kerana aku amat bz dgn tuntutan kerja menjak 2 ni......ke'bz'an tersebut menyebabkan aku ilang napsu utk mengupdate (syukur aku hanya hilang napsu mengupdate....bkn benda lain) 2 hari berkerja telah menyebabkan jadual pemakanan aku jadi tidak keruan........ari ni saja..aku hanya sempat mkn waktu hadir taklimat d IBN KHALDUN (aku hampir2 x menyertai taklimat ni atas kecuaian pihak ATASAN yg tidak meng'include nama aku dlm list......aku rasa ckup tersinggung)...makan sekitar pukul 9am...dengan hanya suku pingan bihun.....aku ada ambik 2 ketui roti surai (roti jalan ye kawan2...) tp sayangnya aku x mkn pun......bersama secawan air teh yg ceroi tp manis...sejak dr detik aku x makan apa2 sampai jam menunjukkan pukul 8 mlm....nampak?..betapa tidak teraturnya jadual pemakanan aku....

BZ mengadap kerja berlaku dlm pelbagai situasi....minggu depan aku ada meeting.....aku tgh struggle menyiapkan agenda...ada 30 permohonan baru calon SARJANA n DOKTOR FALSAFAH yg kena aku check....aku biasanya x lepas tangan pd staf yg uruskan menda ni...aku akan check balik satu persatu....aku mintak balik borang permohonan calon..n check maklumat yg diisi....biasanya mmg ada saja yg staf aku tu buat salah.....cthnya...calon mintak PART TIME..tulis FULL TIME.....ada gak ygsdia silap tulis CGPA. calon....utk mengelakkan aku d hentam dgn teruk dlm meeting.....aku sanggup bersengkang mata utk semak satu demi satu.....

hakikatnya...mmg aku rasa nk muntah darah....kenapa aku ckp mcm tu....majoriti calon adalah tok n opah arab.....depa punya scroll dn transkrip yg telah d translate tu..sangat2 mencabar utk d semak....(se'mencabar bila deal dgn diorg....)

sepatutnya proses menyemak ni..hanya memakan masa sehari...tp aku d ganggu oleh pelbagai anasir luar...cthnya....student nk mintak pengesahan.......student arab nk jumpa sbb offer latter diorg x dpt lagik...student arab datang tanya psl permohonan kwn dia.....ada meeting tergempar....ada taklimat.......ada surat urgent nk kena sattle...ada pensyarah drop n buat sesi luahan perasaan, ada visitor dr luar, ada pensyarah tipon tanya kat mana nk download borang tu...borang ni...........mcm2 gangguan menyebabkan aku hilang fokus......

skrg point yg keberapa dh ye?...ntah aku lupa...abaikan point2 ni.....

selain tu.....hati aku jadi remuk dgn perkabaran kelmarin.....aku jadi sedih....aku jadi kecewa...aku jadi marah...aku rasa nk maki org...aku rasa nk kata org bodo......semua ni gara2 berita tentang seorang KAWAN yg amat dekat d hati aku.....aku x nak citer d sini secara detail.....mungkin dlm entry khas....berita ttg dia buat aku rasa remuk.....rasa hati aku mcm d hempap oleh lori 100 tan......remuk sangat2.......sambil aku berfikir...kenapa aku ada KAWAN yg BODO...aku x sangka aku berkawan dgn org seBODO dia.....kita tegur kesilapan org....sbb kita sayangkan dia.....tanda kita amat kasihkan dia....tp malangnya........

mmmmm...panjang lak celoteh aku....otak aku masih sarat...kerja d pejabat masih menekan emosi aku.....mata aku yg telah d sahkan mengalami masalah sensetif (kata pakar sbb mata aku kurang air menyebabkan cepat kering) sering kali menerima teguran...ramai yg bertanya..kenapa mata aku merah....ada yg tuduh aku mengantuk...ada yg kata aku menangis...syukur takde yg tuduh aku hisap dadah atau bela hantu raya........kemerahan ni menjadi2 sbb kegatalan dan keengganan aku utk memakai spek mata.....rasa kan...ko tanggung sndiri...





OH HATI -----> merepek aje...
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

0 comments: